Главная

Болонский процесс. Автоматизация учебного процесса - Офис методиста

Лекции Рекомендації з організації діяльності осіб у сфері Інтернет-комерції в Російській Федерації Віктор Наумов
описание | темы | ключевые слова 

1. Розділ І. Статус Рекомендацій з організації діяльності обличчя в сфері Інтернет-комерції в Російській Федерації

1. Призначення і ціль створення Рекомендацій з організації діяльності обличчя в сфері Інтернет-комерції в Російській Федерації.

Рекомендації з організації діяльності обличчя в сфері Інтернет-комерції в Російській Федерації (далі - Рекомендації) призначені для гармонізації розвитку Інтернет-комерції в російському сегменті мережі Інтернет в умовах зростаючого інтересу російської держави і суспільства до комерції в мережі Інтернет і до мережі Інтернет у цілому.

В даний час зазначений інтерес - при відсутності спеціальних законодавчих норм у сфері Інтернет-комерції, складності судового захисту по спорах, зв'язаним з використанням мережі Інтернет, недосконалості технічної організації мережі Інтернет і, головне, неадекватному соціально-психологічному сприйнятті мережі Інтернет у її користувачів - може стати каталізатором дезорганізації відносин у сфері Інтернет-комерції і привести до масових порушень цивільних прав і воль, законодавства Російської Федерації, інтересів організацій, що займаються Інтернет-комерцією, російського держави і суспільства.

Представляється можливим і доцільної з метою формування звичаїв ділового обороту і розвитку механізмів саморегуляції в сфері Інтернет-комерції використовувати принципи і положення дійсних Рекомендацій для прямого чи опосередкованого впровадження їхній у відповідні суспільні відносини в Російській Федерації.

2. Задачі Рекомендацій.

За допомогою використання дійсних Рекомендацій можуть бути вирішені наступні задачі:

? навчальні - по освіті користувачів мережі Інтернет про можливі проблеми використання мережі Інтернет і організації Інтернет-комерції;

? організаційно-методичні - по формуванню і підтримці інформаційних ресурсів у мережі Інтернет, призначених для ведення Інтернет-комерції;

? наукові - по дослідженню і розробці принципів і норм регулювання мережі Інтернет і електронної комерції.

3. Основні поняття.

Під Інтернет-комерцією розуміється комерційна діяльність у сфері реклами і поширення товарів і послуг за допомогою використання мережі Інтернет.

Користувач мережі Інтернет - фізична чи юридична особа, що використовує послуги і сервисы мережі Інтернет.

Інформаційний провайдер - фізична чи юридична особа, що робить послуги по використанню мережі Інтернет. Інформаційний пройвадер, крім ситуацій, обумовлених технічними протоколами і стандартами мережі Інтернет, не ініціює інформаційний обмін, не вибирає одержувача інформації і не модифікує інформацію, передану за допомогою його послуг.

Оператор Інтернет-комерції - користувач мережі Інтернет, що займається Інтернет-комерцією.

4. Міжнародне співробітництво в сфері регулювання електронної комерції.

У світі в сфері регулювання електронної комерції розробляються і приймаються численні документи і нормативно-правові акти, вивчення, використання й участь у розробці яких дозволить Російської Федерації гармонізувати власний розвиток електронної комерції в загальносвітовій системі єдиного інформаційного простору.

5. Юридична чинність Рекомендацій.

Рекомендації не мають ніякої юридичної чинності доти , поки принципи і положення з них не будуть використані обличчями при організації процесів Інтернет-комерції.

6. Наукова сила і неповнота Рекомендацій.

Закладені в Рекомендаціях принципи і положення не претендують на абсолютну істину і повинні розглядатися винятково як науковий аналіз проблематики інформаційних суспільних відносин у сфері Інтернет-комерції.

Перелік проблем, що торкаються в Рекомендаціях, регулювання Інтернет-комерції не є вичерпним.

7. Тимчасові вилучення.

В даний момент Рекомендації не торкаються проблематики особливих третейських процедур дозволу споровши в зв'язку з використанням мережі Інтернет, розрахунків у мережі Інтернет, інтелектуальної власності, спеціальних засобів забезпечення доказів і ряд інших питань, зв'язаних з державним регулюванням комерційної діяльності в цілому.

8. Відкритість Рекомендацій.

Рекомендації відкриті для обговорення, критики, змін, неприйняття і запозичення.

9. Редакції Рекомендацій, що течуть і остання редакції.

У силу об'єктивних причин дійсні Рекомендації будуть перетерплювати визначені зміни, що будуть відбиватися в редакціях дійсного документа.

Перша редакція: 20 травня 2000 року.

Остання редакція: 20 травня 2000 року.

Роздягнув ІІ. Принципи і рекомендації з організації діяльності обличчя в сфері Інтернет-комерції

10. Принцип дотримання суверенітету Російської Федерації.

Передбачувана сфера дії дійсних Рекомендацій - інформаційні суспільні зв'язки з використанням мережі Інтернет і веденням Інтернет-комерції, що складаються на території Російської чи Федерації инициируемые громадянами Російської Федерації, органами державної влади Російської чи Федерації організаціями, зареєстрованими на території Російської Федерації і, що розвиваються поза межами Російської Федерації.

З метою реалізації даного принципу рекомендується:

? визначити юрисдикцію, тобто вирішити, які, у залежності від суб'єктів і характеру інформаційних суспільних відносин, дії в сфері використання мережі Інтернет регулюються винятково законодавством Російської Федерації, а для яких потрібно дотримання законодавства іноземних держав.

11. Принцип законності.

Всі обличчя, що беруть участь в інформаційних суспільних відносинах з використанням мережі Інтернет, повинні дотримувати законодавство Російської Федерації.

З метою реалізації даного принципу рекомендується:

? враховувати, що на дійсний момент у законодавстві Російської Федерації відсутні вилучення з регулювання суспільних відносин виду "усі, крім використання в мережі Інтернет" і відповідно дотримувати норми законодавства Російської Федерації, що відносяться до відповідного предметним сферам регулювання.

12. Принцип анонімності користувачів у мережі Інтернет.

Всі обличчя, що використовують мережу Інтернет, у межах діючого законодавства мають право на анонімність. Зазначене право не поширюється на операторів Інтернет-комерції при здійсненні ними комерційної діяльності.

Збір, збереження і поширення інформації про користувачів мережі Інтернет без дозволу останніх забороняється. Власники інформаційних ресурсів у мережі Інтернет зобов'язані повідомляти користувачів про міри, що починаються ними, по захисту інформації про користувачів.

13. Принцип рівності Інтернет-комерції.

Державне регулювання діяльності в сфері Інтернет-комерції в Російській Федерації здійснюється на рівних підставах з комерційною діяльністю, якщо інше не установлено федеральними законами Російської чи Федерації міжнародними договорами.

14. Принцип обов'язкової індивідуалізації оператора Інтернет-комерції.

Оператор Інтернет-комерції зобов'язаний повно і вірогідно індивідуалізувати себе у всіх інформаційних відносинах з користувачами мережі Інтернет.

З метою реалізації даного принципу оператору Інтернет-комерції рекомендується:

? чи вказувати організовувати відкритий доступ до інформації про найменування, юридичну адресу, фактичне місцезнаходження, реквізитах, ліцензіях, сертифікатах і інших правовстановлюючих документах, що належать оператору Інтернет-комерції, у всіх інформаційних відносинах з користувачами мережі Інтернет;

? указувати власна електронна поштова адреса у всіх інформаційних відносинах з користувачами мережі Інтернет;

? чи вказувати організовувати відкритий доступ до інформації про найменування й електронні адреси інформаційних провайдерів, послуги яких використовуються оператором Інтернет-комерції при організації діяльності в сфері Інтернет-комерції;

? вказувати електронні адреси органів державної влади, що видали оператору Інтернет-комерції правовстановлюючі документи. У випадку відсутності електронних адрес у зазначених органів державної влади вказуються їхні адреси на території Російської Федерації.

15. Принцип відкритості і вірогідності здійснення комерційних операцій у мережі Інтернет.

Оператор Інтернет-комерції зобов'язаний публікувати з використанням усіх власних інформаційних ресурсів правила одержання інформації про пропоновані товари і послуги й умовах і порядку здійснення угод за допомогою мережі Інтернет з метою придбання і доставки останніх, а також використання інформаційних ресурсів, призначених для реалізації комерційної діяльності.

Оператор Інтернет-комерції несе відповідальність за відповідність істотних умов угоди, що укладається за допомогою використання мережі Інтернет, вимогам законодавства.

Користувач мережі Інтернет має право жадати від оператора Інтернет-комерції письмової копії будь-яких документів, зв'язаних з діяльністю останнього.

Оператор Інтернет-комерції несе відповідальність за захист інформації про споживача, одержуваної в результаті висновку угоди з використанням мережі Інтернет.

З метою реалізації даного принципу оператору Інтернет-комерції рекомендується:

? скласти детальні правила використання інформаційних ресурсів, призначених для реалізації комерційної діяльності, і чітко визначити порядок здійснення угод за допомогою мережі Інтернет;

? розробити механізм надання за вимогою користувачів письмової інформації про дії оператора Інтернет-комерції;

? електронний текст договору, що укладається за допомогою мережі Інтернет, повинний знаходитися по одній адресі в мережі Інтернет, доступ до якого повинний бути відкритим;

? чітко описати, що є офертой і що вважається акцептом при висновку договору з використанням мережі Інтернет; указати, як буде визначатися час і місце здійснення угоди і метод обміну інформацією між сторонами в зв'язку з виконанням договору;

? передбачити систему обробки технічних помилок при висновку договору;

? визначити власну відповідальність за неповну чи недостовірну інформацію, опубліковану в зв'язку з організацією комерційних операцій.

16. Принцип факультативної індивідуалізації споживачів товарів і послуг у мережі Інтернет.

Оператор Інтернет-комерції має право вимагати індивідуалізації споживача послуг і товарів при висновку договору за допомогою мережі Інтернет в обсязі, передбаченому законодавством.

При індивідуалізації з метою висновку договору за допомогою мережі Інтернет споживачам забороняється надавати недостовірну чи інформацію фальсифікувати інформацію, зв'язану з доступом до інформаційних ресурсів оператора Інтернет-комерції.

З метою реалізації даного принципу оператору Інтернет-комерції рекомендується:

? контролювати правосуб'єктність облич, що укладають угоди;

? визначити відповідальність споживача за вказівку недостовірної чи інформації фальсифікації при висновку угоди.

17. Принцип розумної волі інформаційного обміну.

Крім законних обмежень на інформаційний обмін, користувачі мережі Інтернет не мають права здійснювати несанкціоновані чи одержувачем одержувачами електронні поштові розсилання, якщо інше не передбачено чи законом договором.

Користувачі мають право використовувати інформаційні ресурси тільки відповідно до встановленого для останніх правилами, якщо інше не визначено чи законом договором із власником інформаційного ресурсу.

Доступ до інформації обмеженого доступу забороняється. Під інформацією обмеженого доступу в мережі Інтернет розуміється інформація, доступ до якої здійснюється на основі примусової авторизації по імені і паролю.

З метою реалізації даного принципу оператору Інтернет-комерції рекомендується:

? закрити доступ до інформації обмеженого доступу шляхом організації системи авторизації.

18. Принцип розумної відповідальності інформаційних провайдерів.

Інформаційний провайдер не несе відповідальності за незаконні дії облич, що використовують його послуги, у випадку відсутності інформації про зазначені чи дії відсутності можливості вчасно і вірогідно виявити і/чи кваліфікувати зазначені дії.

Інформаційний провайдер не несе відповідальності за дії облич, що використовують його послуги і порушила звичаї ділового обороту в сфері використання мережі Інтернет, якщо інше не передбачено чи законом договором.

Інформаційний провайдер несе відповідальність за модифікацію і затримку передачі інформації, якщо інше не передбачено чи законом договором.

Інформаційний провайдер несе відповідальність за неповне чи недостовірне ознайомлення користувачів мережі Інтернет з умовами використання й істотних особливостей функціонування його інформаційних ресурсів.

19. Принцип добровільного забезпечення доказів у зв'язку з використанням мережі Інтернет.

Користувачі, інформаційні провайдери й оператори Інтернет-комерції мають право використовувати будь-як законні способи забезпечення доказів інформаційного обміну і здійснення комерційних операцій у мережі Інтернет.

З метою реалізації даного принципу користувачам, інформаційним провайдерам і операторам Інтернет-комерції рекомендується:

? укладати угоди про прийняття як докази по спорах у зв'язку з використанням мережі Інтернет інформації в електронній формі;

? використовувати системи депонування електронної інформації як для електронних поштових повідомлень, так і для опублікованої в мережі Інтернет інформації;

? використовувати механізми електронно-цифрового підпису і її аналогів;

? використовувати інформаційні сервисы, призначені для збору й обробки загальнодоступної інформації в мережі Інтернет (пошукові системи, каталоги ресурсів);

? використовувати можливості класичних експертних дій і сформовану практику нотаріальних дій.

При складанні Рекомендацій використані наступні матеріали:

1. DІRECTІVE 2000/ /EC OF THE EUROPEAN PARLІAMENT AND OF THE COUNCІ on certaіn legal aspects of Іnformatіon Socіety servіces, іn partіcular electronіc commerce, іn the Іnternal Market ("Dіrectіve on electronіc commerce"), February 28, 2000.

2. Study "Electronіc Commerce and the Role of the WTO", 1999.

3. Prіncіples of Consumer Protectіon for Electronіc Commerce by Canadіan Workіng Group on Electronіc Commerce and Consumers.

4. Recommendatіon of the OECD Councіl Concernіng Guіdelіnes for Consumer Protectіon іn the Context of Electronіc Commerce, 1999. Organіzatіon for Economіc Co-operatіon and Development.

5. Amerіca-On-Lіne e-commerce polіcy, 2000.

6. Проект федерального закону "Про державну політику Російської Федерації по розвитку і використанню мережі Інтернет".

7. Проект федерального закону "Про право на доступ до інформації".

8. Норми користування Мережею. Відкритий форум Інтернет-сервіс-провайдерів (ofіsp.org).

9. Предметні закони і законопроекти США, Швеції, Німеччини, Франції, Австрії, Австралії, Китаю і Сінгапуру.

На правах рекламы: