Главная

Болонский процесс. Автоматизация учебного процесса - Офис методиста

Ресурс Internet Вiтчизняний інтернет-магазин шукає шлях до покупця Галина КОСТЄРЄВА http://www.kontrakty.com.ua/ukr/gc/nomer/2000/2000
описание | темы | ключевые слова 
Український "віртуальний" магазин змушений поки що орієнтуватися на експорт, бо українці не звикли до покупок в Інтернеті
Розповіддю про інтернет-магазин сьогодні нікого не здивуєш. Про прибутковість цього бізнесу ходять легенди, які, можливо, й недалекі від реальності - вкладені в цю "віртуальну" справу гроші окуповуються менш ніж за рік. Однак "Контракти" повертаються до цієї теми, щоб розповісти про досвід створення конкретного інтернет- магазину, налагодження схем розрахунків у ньому та з'ясувати, які кошти для цього потрібні.
Вранці - гроші, ввечері...
Головний клопіт інтернет-магазину - збирання грошей за вибрані відвідувачами сайту товари та доставка товарів клієнтові. І якщо способи оплати Нацбанк намагається останнім часом увідповіднити до загальносвітових стандартів, інші аспекти діяльності "віртуального магазину" в Україні поки що суттєво утруднені через відсутність достатньої інтернет-інфраструктури.
Як розповів "Контрактам" генеральний директор новоствореної компанії www.ukrainesales.com Ігор Касатенко, на його сайті клієнтам пропонуватимуться два варіанти доставки товарів - пересилання поштою або кур'єрська доставка. Першим шляхом товар добиратиметься до покупця в середньому 2 тижні. Кур'єр робить справу швидше за пошту (подорож покупки з України до Європи триває 2 доби, до Північної Америки - 4 доби), але й дорожче. Після отримання від банку підтвердження про надходження платежу магазин через E-mail повідомлятиме покупцю точну дату доставки товару. Клієнт також у будь-яку мить матиме змогу дізнатися, де саме на цей час перебуває відправлення. Якщо товар не сподобається, його можна повернути - втрати крамниці компенсує страхова фірма.
Оскільки подібна схема торгівлі розрахована на оплату кредитними картками, інтернет-магазини орієнтуються в основному на іноземців, які мешкають в Україні та за її межами (такий собі "експортний відділ"). На жаль, українці якщо й мають картки, то ще не звикли до "шопінгу" в Інтернеті. Втім, вихід є, вважає Ігор Касатенко: хоча в цілому його магазин на внутрішньому ринку "робить ставку" на оптових покупців, купити в ньому будь-що можна буде і не оформлюючи кредитну картку, але сплачувати за товар доведеться через банк.
Що може продати комп'ютер
Навряд чи комусь спаде на думку шукати в Інтернеті тістечко або пляшку пива - ці товари краще запитати в крамниці за рогом. Промислові ж товари (особливо з розрахунку на оптового покупця), а також художні твори, ювелірні вироби, побутові речі і, головне, відеокасети та компакт-диски продаються через Інтернет іноді навіть краще, ніж у звичайній торговій мережі.
"Закордонний досвід, - розповідає Ігор Касатенко, - доводить, що покупець, економлячи час, дедалі частіше віддає перевагу блуканню сторінками Інтернету, аніж пішим відвідинам потрібних крамниць. А коли планується закупити багато різноманітних товарів або вибрати щось із дуже великого асортименту? Зрозуміло, сидячи біля комп'ютера робити це набагато швидше та зручніше. Так, наприклад, у США та Канаді торгівля відео- та аудіозаписами, а також компакт- дисками майже повністю перемістилася до Інтернету, на черзі - одяг та інші товари, які зазвичай доводиться вибирати з безлічі подібних. В Україні така практика ще не набрала популярності, хоча всі вже відчули: електронні прайс-листи - дуже зручна річ!"
Однак торгівля, напевно, піде краще, якщо відвідувач сайту зможе побачити запропоновані йому товари, а ще ліпше - одразу ж купити. Перевірити це на власний ризик Ігор Касатенко вирішив не тільки на відеокасетах та CD (до речі, їх вибір сягатиме 500-700 одиниць - мало яка звичайна крамниця може собі таке дозволити), а й на промислових товарах вітчизняного виробництва і мистецьких виробах. "Попит закордонних поціновувачів мистецтва на твори українських митців традиційно високий, - каже він, - однак досі, щоб придбати щось подібне, їм доводилося їхати в Україну. Тепер вони зможуть просто скористатися Інтернетом. Крім того, партнери нашої компанії у США та Канаді зацікавлені в гуртовій купівлі деяких товарів (одяг, посуд тощо), які виробляються в Україні, і впевнені, що відповідна інтернет-пропозиція знайде багато відгуків. Якщо початкові розрахунки виправдають себе, асортимент магазину поповниться ювелірними виробами та вишуканими люстрами".
Скільки коштує віртуальна крамниця
З урахуванням витрат безпосередньо на реєстрацію юридичної особи та "супутні" формальності засновники компанії www.ukrainesales.com оцінюють витрати на відкриття інтернет-магазину приблизно у $20 тис., подальше утримання, за попередніми розрахунками, становитиме щонайменше $6-7 тис. на місяць, включаючи поповнення товарних запасів.
У складі початкової інвестиції - юридичне оформлення договорів з постачальниками і виробниками, зі столичним універмагом "Україна" (на складах якого зберігатимуться товарні запаси віртуального магазину), з "Укрпоштою" та кур'єрськими компаніями (в середньому $1 тис. за контракт), а також зі страховою компанією, яка компенсуватиме незаплановані втрати компанії. Приблизно в $1,5 тис. обійдеться "вітрина" магазину - його сторінка в Інтернеті. "Наразі в Україні неважко віднайти охочих потренуватися у створенні web-сайтів, які пропонують свої послуги безплатно. Однак жодних гарантій, що якість і дизайн цього витвору не відлякуватимуть потенційних покупців, ніхто не дає. Тож ми вирішили, що краще звернутися до авторитетних фахівців", - пояснив Ігор Касатенко. Для заповнення "вітрини" знадобиться фотоапарат і сканер - разом приблизно $500 (купувати дорожчу техніку, на переконання пана Касатенка, немає сенсу).
Найбільше грошей - $5,5 тис. - "поглинула" закупівля програмного забезпечення, що кодує інформацію про кредитні картки (мінімальна вартість такого пакета програм - $4 тис.).
Щомісячні витрати цієї інтернет-крамниці включатимуть оплату пересилання товарів та митні платежі (приблизно $500), заробітну плату перекладача (теж майже $500) та оплату послуг провайдера.
Оскільки для інтернет-особи стабільна робота провайдера - це життєво важливий момент, компанія www.ukrainesales.com уклала договір з провайдером зі США, який забезпечуватиме безперешкодну передачу до 300 Мб інформації всього за $100 на місяць (навіть якщо для цього знадобиться прокладати спеціальні лінії). Отриманню цих відверто пільгових умов допоміг один нюанс - згаданий пакет програм було придбано в тій самій компанії...
Відновлення асортименту "з'їдатиме" за місяць щонайменше $5 тис. Лишаються витрати на рекламу. Але Ігор Касатенко винайшов спосіб їх мінімізації - його компанія розсилатиме повідомлення за електронними адресами з довідників (початкова розсилка передбачає відправлення майже 500 тис. "запрошень"). За його розрахунками, вкладені гроші повернуться протягом 6-10 місяців за умови підтримання товарообігу на рівні $10-15 тис. на місяць, взагалі ж він оцінює потужність магазину в $40-50 тис. на місяць.
Чи справдяться ці розрахунки, "Контракти" перевірять через півроку, тож чекайте на продовження цієї історії.
ГОЛОВНЕ
Існуючі способи оплати поки що змушують орієнтуватися передусім на іноземців - власників кредитних карток.
Найпопулярніші товари в Інтернеті - відео- та аудіокасети, компакт-диски і книги.
Необхідна умова зростання продажів - покупець має "бачити" всі товари.
Аби відкрити "віртуальний магазин" в Україні, треба мати $20 тис.
Вкладені в інтернет-торгівлю кошти можна повернути за півроку - рік.
На правах рекламы: чайные сервизы из фарфора . набор тарелок 6 шт